Wednesday, September 30, 2009

ended summer / 夏の終わり

I cannot believe it's almost October and how quickly cold it got. I'm feeling chilly working at the desk this week, and drinking hot tea to warm up!!

もう既に10月。どうりで涼しいわけで、寒がりの私は仕事部屋で、膝掛けと暑いお茶が手放せません。今年は特に時間が経つのが早過ぎて、頭がついて行けない… 結局夏物の服全て出し切ってなかったので、そのまま来年の夏まで押し入れで待機かも。苦笑

バルコニーで発見、第1日目はアリさんが数匹群がってました。写真はこのとき撮ったもの。
The day one: I noticed the dead cicada on the balcony and decided to take photo of it. I saw a few ants on it.

第2日目。アリの軍隊が文字通り、お食事中。
DAY 2: An army of ants were going crazy at it.

第3日目には、ほどんど蝉自体が空っぽで、「から」と化した。
DAY 3: The cicada was almost empty and gutted out already!

第4日目には「から」さえ消えいていた… おそるべし。
DAY 4: Even the empty shell of the cicada was missing from the balcony. I wonder if ants even ate it? Where did it go.

アリによって跡形もなくきれいに片付けられてしまった蝉。改めて何となく、感心…
I was pretty impressed by this incident how hard ants work...



今夏元気に育ってくれたバジルですが、寒くなって来たので、そろそろ終わりかな?嬉しい事に、すくすく育って、花が咲いて、いっぱいタネが出来てた。去年枯らしちゃったので、ここまでちゃんと育ってくれてなんか嬉しい☆ 来年はタネから育ててみようかなあ。

My basil plant will probably will die soon since it's getting too cold for it :(
But this year, I did such a good job taking care of it, comparing to the previous year, the plant produced some seeds. I might try to grow basil from seeds next year??

2 comments:

  1. あ~ビックリした!蝉の写真、怖いです!!笑

    ところでカメラ何使ってるの??
    いつもすごく素敵だね~!!

    ReplyDelete
  2. もっとグロイのも載せとけば良かったかな? 笑

    もちろんキャノン 苦笑 
    XTiとPoweShotの両使いです。

    ReplyDelete