Wednesday, February 02, 2011

juggling design career and parenthood

As I entered into my third trimester, I finally came to (extremely) late realization of my own situation, and I started to panic all of the sudden...

My life is about change forever!!!

One of the main worry is about my career as a graphic designer which has been one of my top priorities in my life. But now, I will have to figure out the healthy balance between career and parenthood. While I don't want to be a full-time stay-home-mom, the way I prefer to raise my child will be nearly impossible if I'd work full-time. But I am not sure if I will be happy to put my career in the back burner...

Some might say, I need to learn how to self-sacrifice and do what's best for the little one. But part of me thinks that personal growth and satisfaction is equally important, and it will affect kids greatly (not saying that job is only thing make me happy). I wish there is an easy solution to this that will magically appear or be provided to me, but that is not the case here.

So as I face this reality, I started to wonder how other designers juggle career and parenthood. Here are a few articles regarding to this matter of Career vs Parenthood I have found. Hopefully this will help others who are facing similar situation as I am.

Hopefully there is light in other side of this tunnel I am stuck right now...

Or maybe I'm just overly worried as my hormone goes haywire? I mean after all, the little one hasn't come out just yet... :-/

8 comments:

  1. 仕事と子育て、悩むよね・・・いつまでもどこまでも悩むと思う。
    子どもが小さい時だけじゃないと思うかな〜最近は。
    どこで自分のバランスを取るか、自分に言い聞かせる事大事だよね。
    それでも私は子どものために今時間を取る事は、後の子どもと私との信頼関係につながると思ってる。最近は子どもといながらでも、家で出来る事、そして自分の安定になることを考え中。最近の私は今しか出来ない事を優先しようと思ってるかな。それでもやっぱりジレンマは時々感じるから騙しだましって感じなところもあるよ。家電話がついたし、近々電話するね〜。また色々話そう!

    ReplyDelete
  2. Erika2:00 AM

    永遠の悩みだね。
    特にママがつぎ込んでくれた愛情は自分の子供にもしてあげたいと願うと余計悩むよね。
    あたしはまだそれほど心配性じゃないから頭を抱えるほどではないけど・・・悩んでる。正解がないから特に。
    でもね、仕事につぎ込む時間や質は別にして在宅で出来る仕事はいいなぁって正直思う。
    あたしの場合職場に行かないと仕事は出来ないから。その上その職場とはだいぶ遠くなってしまったしね。
    産む前からずっと悩んでたけど、とりあえずは目の前にあるものを最大限楽しめば意外と失っているものはそんなにもないかなって思うかな。

    ReplyDelete
  3. 英語のみだったのに、コメントありがとう。さっちゃんでもやっぱりいろいろ悩んだんだね。私なんか生む前から気持ちばっかり先立っちゃって、この状態だから先が思いやられるよ… 落ち着いたら近状報告兼ねてぜひ連絡ちょうだい〜♪

    ReplyDelete
  4. 確かに在宅とういう選択があるだけ良いのはわかるんだけど、周りとどうしても比べてしまい焦る… 特に自分の母親と比べてしまい、将来とか考えちゃうしね。「正解」がない分、最終的に自己満足で納得いくような選択をするしかないんだよね、こればっかりは。お互いがんばろう〜

    ReplyDelete
  5. 永遠のテーマだね~・・。
    手に職があるのはやはり有利だから羨ましいよ~!
    子育てはチームワークといえども、やっぱり母親にしかできないことが沢山あるもんね・・。
    赤ちゃんの顔見たらまた気持ちも落ち着くかも?♪

    学校に、フルタイム仕事して出産して大学院行っている人がいましたが、当然全部は思うようにできないだろうし、それぞれ個人のバランスだね。。

    ReplyDelete
  6. NAT>
    特にどうしても女性は男性より悩むかもね。さらに自分の母親が専業主婦だったのも関係してるかも…「永遠のテーマ」、納得です

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:45 PM

    Hi Yoshi! I love the photos you have posted, yours and others. The baby pics are adorable.

    You are right, your life is going to change. Before Mahalia, I thought I would be just fitting her into my life as it was. What really happened is that I took on a completely different life, but it was what I wanted. In other words, I think that what is important to you changes and those changes are not sacrifices at all... you are just making different choices.

    We miss having you guys as neighbors, I hope we get to see you again!

    Sandy

    ReplyDelete
  8. Hi Sandy!! Good to hear from you. Hope all is well. That's a really good way of thinking, "priority change instead of sacrifices". Pretty sure I will understand that from bottom of my heart once I see Rabbit... ;)

    ReplyDelete