Thursday, June 09, 2011

あだ名 nicknames


イキナリよだれの量が増加!
All the sudden, she becomes a drooling monster!

生後7週間のうちについたあだ名の数々。

ピヨコ、ブヒ子ちゃん、たれ目たれ子さん、グレムリン(夜になると手がかかるから)、泣き虫ちゃん、オシメさま、poopy monster, poopy head, hungry monster、などなど。酷い親…

There are a handful of new nicknames Akari earned within 7 weeks... Chick, Miss Piggy, Gremlin (she isn't not nice to us in night), poopy monster, poopy head, and hungry monster, etc... What a parents!



先週末辺りから、大人しく起きている時間が心なし増えたかなぁ。以前より泣く回数も減ってきたし、夜も数時間まとめて寝てくれるようになり少し楽になってきたので、ホッとしてます。

Good thing is that since the last weekend, she is a little more awake during the day and sleeps better in night waking up every 2 to 4 hours (believe or not this is actually awesome!). Also she cries less and things are getting somewhat easier to deal! Woo hoo!!


数日前に自分の拳を一生懸命舐めているのに気がつく。昨夜は両手を必死になって小さい口に入れようとしていたし。すでに欲張りのよう… 

A few days ago, she discovered a set of new pacifiers! She was busy trying to squeeze BOTH hands in her tiny mouth last night... Silly girl!

毎日何かしら変化していくので、育児が楽しめるようになってきたかな。She keeps changing everyday... I've been enjoying being mom more than I ever expected ;)


2 comments:

  1. 最初の写真どことなくBくんに似てる気がする・・・
    顔もどんどん変わってくるよね〜。
    ところで、このポラロイド風の枠は自分で?それともそういう設定?
    字ってこれよしかちゃんの字?しょーもないことが気になっちゃいました(笑)

    ReplyDelete
  2. 私もあの写真は彼に似てると思うんだけど、本人は同意しないんだよね…写真は加工したんだけど、文字はスタイルスで手書き~

    ReplyDelete