Wednesday, January 02, 2013

謹賀新年 Happy New Year 2013

明けましておめでとうございます★

日本と違いカウントダウンと花火のみのアメリカでの年明けでしたが、大晦日にはちゃんと日本人らしく年越しソバを食べました。アカリにはうどんだったけどね。でも、うどんより、天ぷらのサツマイモのほうが気に入っていたみたい。

よりによって、大晦日に体調を崩して寝込んだ旦那くん。元旦の今日も、明日からの仕事のために大人しく寝ていました…そう言えば、去年は私が珍しく新年早々38度の熱で寝込んでいたような。この季節は油断するとダメですね…

Happy New Year!!! Here in the States, 2013 finally came around 14 hours later than in Japan along with some fireworks in the sky and the countdown. Following the Japanese New Year's Eve tradition, I prepared Toshikoshi Soba (eating soba noodles for good luck) with shrimp tempra and udon for Akari (just be on the safe side if she has soba allergy, many people wait until kids are around 3 yo.) But Miss I-love-carb seemed to be enjoying eating tempra sweet potatoes better than udon noodle...(shown below).

Out of all other days of the year, the hubby got some kind of stomach bug on NYE. He tried to sleep it off for two days before returning to work today (1/2)... One year ago, I think I got sick with high fever, and was in bed for three days. Yikes... It wasn't fun!


旦那のクリスマス休暇も終わり、また明日からドタバタ育児の開始だ〜 気合い入れてがんばろう! おてんばアカリはベッドから落ちて、真っ赤なお鼻に…クリスマス終わったのにねぇ。 泣き虫ケンスケも昨日はかなりご機嫌だった。よい兆しかな??

The holidays seemed to come to an end a lot faster than all of us wished. Now B is back to work, and I'm back to taking care of these crazy two alone during the day. Oh boy!

Tomboy Akari fell from the guest bed, and turned into Rudolf the red-nose reindeer. uhn, Christmas is already over for that, silly... On the other hand, Crybaby Ken was a happy baby on NYE. Perhaps, it's a sign that 2013 will be a good year?!

ちなみに、夜の授乳間隔がやっと空いて来て、先日は新記録の6時間!睡眠万歳!!
Finally, Ken has started to sleep a little longer during the night. Other night was the new record of 6 hours straight!! Woohoo. I hope this will continue and not just a fluke...  ;)



4 comments:

  1. :( None in English :( I'm afraid at how horribly this could be translated online. Pics are cute though... as always!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry Cathy! I was being lazy and didn't have time for English. I'm curious how it got translated! heheh Wishing you a Happy New Year!

      Delete
  2. 明けましておめでとうございます!今年もブログを通じてよろしくお願いします。

    年越しそば、作られたんですね~。私はちびっこ達の世話を言い訳に、今回の年末年始はな~んにもしませんでした。yoshiさんは年子ちゃんたち、おまけに旦那様の具合が悪かったのに偉いです!

    うちも夜の授乳の間隔が開いてきて、夜中は1回だけになりました!万歳ですね!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. なほ二郎さん

      明けましておめでとうございます!こちらこそ宜しくお願いしますね〜

      大晦日に頑張りすぎたためか、数日後風邪でダウンしてました。日本と違って花火とカウントダウンのみの新年。日本人としては物寂しいですよね…お雑煮も作りたかったのですが、なぜかナポリタンを元旦に食べていましたよ(笑)

      Delete