Thursday, May 23, 2013

嬉しい出来事 happy news


右上の写真です。my photo is on the top right.


ブログには相変わらず掲載出来ないでいる、写真を一日一枚とるプロジェクト。一応、Instagramの方では体調不良で寝込んでいる日以外は、勤勉に毎日参加。でも・・・今月は体調崩してばかりだったり、マイホーム購入の手続きもすでに一杯一杯のスケジュールに加わり、くじけそうになりました。来月は写真、お休みしようかと本気で考えていたし、オマケに昨日は買い物中に駐車してあったまだ一年も乗っていない車を擦られ、保険会社とのやり取りや事務手続きに追われる羽目に・・・泣きたくなる程忙しく、どんよりした気分だったのですが、そんな気分を吹き飛ばしてくれる素敵な出来事が!

な、なんとこのプロジェクトの主催者に5月21日の課題用に撮った写真を選んでもらえたの〜☆一番上手な写真が選ばれるわけではないのだけれども、その日に投稿された中で、主催者が気に入った4枚が選ばれ発表されるというわけ。選ばれると嬉しいし、なんと言ってもやる気がチャージされたよぅ。悪まで自己満足で撮っている写真だけれども、他の人が反応してくれるのは最高ですね♪

Even though I haven't been able to upload any photos on the blog lately, I've been still taking a photo everyday (unless I'm sick). However, lately I've been sick often and to add to my already-busy schedule, going through a home-buying process has been taken up most of my free time (aka. while kids are napping and after they go bed)! I almost thought of taking a break from "photo a day" project next month. Top of that, yesterday, someone hit my less-than-a-year-old car while it was parked. Luckily he waited for me to come out the store instead of running away while I was shopping. However, it's been so time consuming dealing with the insurance company and trying to get the car repaired…

However today, a good news made my day and lifted my spirit up. My photo for 5/21 was selected for the Fab Four by the photo a day challenge organizer! (She picks four photos on each Instagram and Facebook that have caught her attention). While I'm doing this challenge to satisfy my need to do something creative, it is nice to get positive reactions from others! Yay!

 




2 comments:

  1. マイホーム探ししてるんですねー!色々見て回ってますか?ちびっこちゃん達がいるととっても大変でしょうね。決まりそうなんですか?楽しみですね!

    それから車の件、面倒ですよねー。それにしても犯人がちゃんと待っていてくれたなんてスバラシイです。滅多にいないですよ、そんなに良い人。早く修理してピカピカにしてほしいですね。

    写真もどんどん自信に繋がりますね。見ているだけで癒されます。頑張ってください♪

    ReplyDelete
    Replies
    1. なほ二郎さん+++
      いつもコメントありがとう&嬉しいです。写真もだけど、やっぱり何かしら反応があるのは嬉しい事です♪

      車に関しては、保険会社にも修理工場でもみんな、犯人がちゃんと待っていたのにはかなり驚かれましたよ。ぶつけられただけでもショックなのに、当て逃げが当たり前なのも、悲しいですね…はぁ〜

      Delete