Monday, August 02, 2010

ベトナムカフェでバインミー Bánh mì @Vietnamese Cafe

ルイビルのサウスサイドはベトナムレストランが多いんだけど、ベトナムのサンドイッチ、バインミーが食べられるお店を発見!

I discovered a place offers, Bánh mì, Vietnamese sandwiches, in south side of Louisville!

初めて食べたんだけど、値段もリーズナブルだし(多分3ドル前後?)美味しかった。香菜好きの私には♥ サンドイッチのパンも噛みごたえがあってよかったし。初めて食べたので、他のお店との味比べは出来ないけれど、個人的には満足。ベーカリーなので、パンも多分お店で焼いているんじゃないかなぁ?

I have been curious of Bánh mì for a while, but didn't know where to get it. So I was very happy when I learned about DaLat's, and decided to go there next day! The sandwich was probably around $3.00 (we ordered a few things, so not sure of the accurate cost...) I really like the bread (it looked like they baked it since it's a bakery) and lots of cilantro. Unfortunately, since it was my first time eating Bánh mì, I don't have anything else to compare to, but we were very happy with our order!

携帯電話での写真なので、画質があまり良くないけど、こんな感じのお店〜 ケーキ(クリームたっぷりで、私はちょっとパス)とか菓子パンも売っていて、カフェで軽い食事も出来るみたい。行ったのが 7時半過ぎだったから、カフェで食事している人はいなかったかな… テイクアウトだったんだけど、パンを暖めてもらっている間、お客がタピオカ入りのバブ ル・ティーをテイクアウト・オーダーしていたよ。

It appears that there is an area you can eat-in. Besides the sandwich, they also had bread, cakes and bubble tea. These are not good but interior photos takes by my phone ...

DaLat's Gateaux and Cafe (Yelp's site)
6915 Southside Dr. Louisville, KY 40214
(502) 368-9280

2 comments:

  1. ヒロコ8:49 PM

    えぇ〜〜〜めっちゃきれいやし、ええやん!!!
    こっちもベトナムレストランがあって、サンドウィッチうっとるけど、そっちの方が、本格的で美味しそう!!しかも、菓子パン、うらやましい。

    ReplyDelete
  2. >ヒロコさん

    フロリダの方が美味しいベトナム料理がありそうと、勝手に想像してたけど違うのかなぁ〜?菓子パンはフランスの影響か、日本の菓子パンぽかったかなぁ?でも、期待して食べると多分ちょっと違うんだろうけどね… 苦笑

    ReplyDelete