Wednesday, November 14, 2012

長男の誕生! Baby boy is here!

11月7日に予定日より1週間遅れて、アレクサンドリアの病院にて無事に元気な男の子が生まれました。取りあえず、親子共に元気です。

赤ちゃんの体重増加が心配(予定日にて既に3600g(8lbs)前後との診断)だったのと、また誘発になる可能性にちょっとガッカリ… 予定日を過ぎてから「もしかして今日かな?」という思いで一杯だったので、一日一日が非常にゆっくりに感じた〜

On November 7th, a week later than the due date, the healthy baby boy was born finally at Inova Alexandria Hospital. He and I are doing great!

Although I was a little concerned about his possible weight gain during the 41st week since they told me he was already 8 lbs on the due date... Also I wasn't all that happy about possibly being induced again. After the due date had passed, a day felt a lot longer due to anxiety and only thing I could think was "maybe it's today!?"... 
 41週目で生まれたからか、まだ生後1週間なのに凄くしっかりしてる気がする。男の子だからなのか食欲旺盛ですでに2重あごに… 授乳間隔が空かずに私は大変だけれども、2人目だと精神的に余裕なので楽に思えるのにはビックリ。やっぱり新生児は小さくってフニャフニャしてて、すごく可愛い〜♥ あかりもちょっと前でこんなに小さかったのかと思うと不思議。

Perhaps because he decided to take it slow and stayed for an extra week in my tummy, even though he is only one week-old, he doesn't seem to be as fragile as Akari was. And oh boy, this boy is a hungry monster! I have to feed him every one to two hours which makes his mom pretty tired... But taking care of a newborn seems a lot easier this time around. Maybe because it is my second time doing this, or maybe because this boy is a little more mellow than his sister... well, probably both...

I forgot how small, cute and cuddly a newborn is! I love this phase, and at the same time it amazes me that it was only 18 months ago that Akari was this tiny...
---
にほんブログ村 子育てブログ 海外育児へ







10 comments:

  1. 改めて!ご出産おめでとう♪
    まだかなまだかな~と連絡を待っておりましたよ~☆
    母子共に健康で良かったね。

    しばらく忙しいと思いますが、
    落ち着いたらベビちゃんに会いにお邪魔させてね!

    ReplyDelete
    Replies
    1. なおちゃん、ありがとう!多分来月になったら多分落ち着くんで、そうしたら是非遊びにきてね♪

      Delete
  2. Erica from Louisville4:51 PM

    Congrats!!!
    I'm so happy for you ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi there! ありがとう〜★ Hope everything is going well for you in Louisville!

      Delete
    2. Erica8:27 AM

      Yes, everything is going well :)
      Happy Thanksgiving day!!!

      Delete
  3. うわー、おめでとうございます!!人事ながら私もすごくドキドキして待っていました♪うちの子とちょうど1ヶ月違いになりますね。赤ちゃん、本当にしっかりしたお顔立ちで凛々しい!お姉ちゃんにもママにもよーく似てます♪4人家族になりましたね。頑張ってください!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ありがとうございます♪ 息子くん多分大統領選挙の結果を待ってたんだと思います(笑)なほ二郎さん同様、上の子のお包みを使ってみたところ、顔が男の子なんで全然似合わなかったですよ〜(汗)お互い新しく4人家族、頑張りましょうね!

      Delete
  4. congrats to you all!! Keep us updated on how Akari adjusts :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Cathy! Surprisingly, Akari is adjusting much better than expected, although she occasionally get jealous of him...

      Delete
  5. さっちゃん、なぜかさっちゃんのコメント反映されてなかったわ。メール連絡は入ってたんだけど。将来この子にも書きやすい様に「研介」にしたよ。自然分娩だったけど、今回もイタさに負けて無痛でした… 私はあの痛みに耐えられなかったよ〜(苦笑)

    >>ヨシカちゃんおめでとう〜!!ミクシィでもみたよ、けんすけクンっていうんだね。どんな字を書くのかな?
    わかるわかる、40週過ぎると新生児と言えど、しっかりしてるよね。成長も早いと思うよ〜。出産は結局促進されたの?それとも自然に出てきたの?

    ReplyDelete