Friday, April 09, 2010

近状報告 / lately

多忙なのか怠けているだけなのか、よくわからない今日この頃。要するにマイペースさが更に悪化しているだけかも。しかし、以前の自分を振り返えり、(自分のバカマジメさが半分くらい原因かな?)ストレスで毎日カリカリしていたのが嫌すぎるくらい分かる。

マイペース過ぎて、気がついたら友達の誕生日がすぎてしまっていた。慌ててイラストを描いて、カードとプレゼント送る。大抵の場合、送るカードは自分で制作するので余計時間がかかるんだけど、以外と気に入ったカードがお店で見つからないから仕方がない。

Not sure if I've been too busy or just lazy, but it seems like everything around me sped up. By the time I realize it, an awful amount of time has already past since I got back in the States.

Being caught in the torrent, I forgot to send a card to my good friend on her birthday. Feeling terrible, I hurried up and designed her birthday card and mailed it out with her gift other day. Hope she likes them :)

以前はなかなか時間がなくって、挑戦出来なかったパン作り。三度目の正直で、工夫の結果(?)やっと食パンらしきものが焼けました。2回程コッペパンの用なものが出来ちゃって、かなりヤケ入ってた… 全て手作業だったので、焼き上がるまでにかかった時間は4時間。パン屋で買って来た方が、賢い選択だったわ… 苦笑

Also, after failing twice, I finally baked a good looking loaf of bread. Baking bread was something I always wanted to try but haven't got around to it yet. Well, mainly it was because it takes a long time to bake, and as matter of fact, it took me total of 4 hours from start to finish... It probably was smarter to go to a store to buy one; then again, you cannot buy a sense of accomplishment at a store... :)

6 comments:

  1. FreePeople7:52 AM

    >(自分のバカマジメさが半分くらい原因かな?)ストレスで毎日カリカリしていたのかが嫌すぎるくらい分かる。

    この気持ちわかりますわ〜。専門職だからそういう気質なのかもですよ!

    パンは「クソー!!!」って叩きつけるとかなりおいしく焼けますわよ^_^;

    ReplyDelete
  2. パンおいしそう♪

    次はパン焼き機かな。笑

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:23 PM

    get an automatic breadmaker!!! They rule!!!

    ReplyDelete
  4. FreePeopleさん >

    以前在宅だったんですけど、することないくてもマジメにパソコンと電話の前で。勤務時間帯だからと待機してたりしてました… 苦笑 でも、ホント私たちの職業、変に神経使いますよね、誤字とか。 

    ReplyDelete
  5. Natsukoさん>
    パン焼き機かフードプロセッサー(捏ねるのに楽らしい)があれば、確実に時間短縮できるんだけれど、両方大きいから場所がね〜

    ReplyDelete
  6. thestdnt >

    Which brand of the bread machine do you have? B has been wanting one pretty badly even though I'm the one who bake bread :)

    ReplyDelete