Friday, April 23, 2010

自炊 / cooking for yourself

気がついたら、今週栄養がかなり偏った食事でした。自炊も波があって、気分が乗らなかったり忙しいとバランスが悪くなるわ、適当になるわでそうは上手くいかないなぁ。来週は気をつけなければ…

How often do you cook? Looking back this week, I realized that my diet wasn't something I can be proud of. Not only I didn't cook most of time, it was unbalanced diet. I definitely need to eat better this coming week!


ABCスタジオでならった、ココナッツカレー。美味しく出来た☆
Coconut curry with pouched egg is the recipe I learned at the cooking studio in Japan.

フードコーディネーターのSHIORIさんのレシピで、「豚バラとエリンギのゆず胡椒パスタ」を作ってみました。和風パスタもたまには良いかも。でも作り過ぎて何日か続けて食べる羽目に… しばらく作りそうもないなぁ 苦笑

Cooked this Japanese style pasta with pork and mushroom, using the recipe found online. I end up eating this for a few days in row since I cooked a little too much... ugh...


Share

6 comments:

  1. おいしそ~っ!!!!

    うちも昨日冷凍ピザだったので耳が痛いです・・うう

    ReplyDelete
  2. もうちょいしたらまた日本食食べたい放題だね。

    ReplyDelete
  3. ゆず胡椒は日本で手に入れた??それともこっちで?
    そのパスタ美味しそう・・・
    しまったーそれは買って来てないわ〜。

    ReplyDelete
  4. Natsukoさん>
    学生と仕事の両立はかなり大変でしょう。その分私は正当な言い訳がないかも… 

    ReplyDelete
  5. Boris>

    食べたい放題って、おごってくれるの?うれしいなあ〜♥ありがとう 笑 

    ReplyDelete
  6. Sachi(幸)さん>
    おかえり〜 美味しい物お腹いっぱい食べて来た?笑 
    ゆず胡椒はヒバリで購入です。日本の食材店で売っているのでは?

    ReplyDelete