Tuesday, January 18, 2011

sweet torture 甘い拷問 @8AM

一年前には日本を満喫していたのが嘘のようだぁ。ワシントンDCは今日も相変わらず寒いです。横浜の暖かい冬が恋しい… 去年の今頃は一日起きに5−7キロ走っていたのに、今じゃ一日外出して歩き回ると翌日足が重い。あまりにも違い過ぎ〜!ますます肥えてきました(笑)

It's hard to believe that it was already one year ago when I was enjoying being in Japan. Washington DC is ice, rainy and cold today. I miss warmer winter in Yokohama!! Also I was running 3-4.5 miles every other day around this time of the year in 2010, but now I get really tired if I'm out and about for a day. What a difference, and I'm still gaining ;)

昨日は妊娠中毒症のための血液検査。朝の8時からメチャ甘いオレンジの炭酸入りスポーツドリンクみたいのをコップ一杯5分内に飲まされた… うえっ!ゆで卵一個しか食べてないお腹にはかなりキツく、待つ事1時間、血を抜かれから帰宅。

あまり良くない一週間のスタートでした…

妊娠中毒症はなっていないけど、貧血気味と言われてしまう。サプリを取らなくてはいけなくなっちゃったよ。う〜ん…もともと貧血気味だから危ないかなとは思ってたんだけどね。食事ももうちょっと気をつけなければ(汗)なに食べればいいんだろう〜 貝類、レバー、ほうれん草くらいしか思いつかない…

Yesterday I had my glucose test and had to drank 8 oz of this über sweet carbonated orange Gatorade like drink in 5 min. That was pretty tough at 8 in the morning! Surely it made me nauseous since I only had a boiled egg prior to that, but I had to sit tight and wait for one hour for the blood test at OB's office. UGH!

What a nice way to start a week!!!!

Good thing is that the test result come back okay, but I was told that my iron is low and need to start taking iron supplement. It was some what expected based on my past experience. Beside taking supplement, I better watch out my diet more carefully...

Hmmmm what should I eat!?! Only I can think of are spinach, shellfish an liver... Looks like I need to hit a grocery store soon!

4 comments:

  1. 確かそれを飲まされて糖尿にかかっているかどうかが分かるんだよね・・・それにかかるとその後の食事制限が大変だったって聞いたよ。ならなくて良かったねぇ。
    貧血かぁ・・・食事でも結構改善できるものなん?ひじきはどう?
    まぁサプリもあるんだったら、無理せず頑張ってねん。

    ReplyDelete
  2. Sachi>
    ホント引っかかんなくってよかったよ〜 特にいま甘いものに目がない分食べられなくなったら気が狂うかも…(笑)ひじきは思いつかなかったなぁ。ありがと。買い置きがあるから早速食べるよ!

    ReplyDelete
  3. えりか11:41 PM

    豆類も鉄分あるよー。あたしも妊娠後期は貧血でサプリメントと週1回の貧血のための注射を打たれてたよ。

    ReplyDelete
  4. えりか>
    貧血用注射なんてあるんだ〜こっちはどうなんだろう。ひじきと大豆の煮物が◎かもね。

    ReplyDelete