Monday, August 08, 2011

アメリカでお食い初め ceremony @100th day

7月30日が100日目だったので、お食い初めをしたかったのだけど予定が合わなく無理だったので、時間的に余裕のあった8月5日にしました♪。でもここはアメリカ。鯛なんて売ってない! 鯛の一種のレッド・スナッパーという魚で代用。

メニューはレッド・スナッパーの塩焼き、カボチャの煮付け、揚げ浸し、お漬け物、アサリのすまし汁、お赤飯とうめぼし。

In Japanese culture, there is a traditional ceremony called Okuizome (first eating). When a baby tunrs 100 day old (or 120 do in some regions), you prepare certain type of dishes and pretend to feed a baby with a hope that the baby will never go hungry throughout his/her life.

Akari's 100th day birthday was on July 30th, but since we were out of town, we ended up having this ceremony this past Friday.

自分でも頑張った〜と喜んでいたのに、問題の当人はさぁ写真を撮ろう!と思った矢先グズグズ… 必死に「アカリちゃんのために作ったんだよ〜」「嬉しくないの〜?」とあやして(苦笑)どうにか無事に記念撮影を終わらす事に…

旦那は旦那で、日本の伝統行事に「なにこれ?」と?顔。…イイんだけどさ、ちぇっ…

なんか結局私の自己満足で終わった気がしてたのだけれども、両親に褒められた後には気を良くしていた単純な私でした…

I spend pretty good amount time preparing dishes. However despite my effort, Akari was not in good mood when it was time to take pictures (of course!)... Also hubby was puzzled by the food since Akari cannot eat them yet.

I guess you can say the feast was for my own self-satisfaction and I was only one who was happy how food turned out :-/ :: sigh ::


【追記】
なぜかオッパイ拒否はどきどき家でも起きる様に!今週末もやられた〜 けど他のママ友に励まされ、プラス思考で乗り切ってこうと決心。ボトルだろうが粉ミルクだろうがこの子が元気に育つのが一番重要なんだしね!私が母親として小さい事でグジグジしない様、精神的に成長しなくてはいけない事に、気がつかされたよ… (当たり前の事だけどね)

[update]
Akari went on the nursing strike this past weekend again! Yikes!! But comments from friends made me decide that I shouldn't let the small problem bother me to much. After all whether she feeds with bottles or formula, as long as she is healthy and growing, it's not a big deal. As a mother, I need to prioritize her well-being and put my sill emotion second. :)

---
Please vote for my blog by clicking the banners :)

ランキング参加中。よろしくね!

にほんブログ村 海外生活ブログへ にほんブログ村 子育てブログへ

4 comments:

  1. まりえ8:35 PM

    困っている顔がまた可愛い!!

    お赤飯に魚に…準備をされたんですね。
    ご立派。将来母の頑張りをこの写真で
    お子さんに見せてあげないと。

    ReplyDelete
  2. この料理すごい!!!!お母様が作られたのではなくて、ヨシカちゃんが一人で作ったんだよね。
    そしてまたこの写真がノスタルジックというか、なんというか・・・特にBくんの方。昭和写真ていう感じだね〜。

    ReplyDelete
  3. まりえ>>
    たれ目たれ眉なんで更に困ったチャンなんだよね…(苦笑)せめて写真では笑顔でいて欲しかったなぁと、大きくなってから言おうかなぁ

    ReplyDelete
  4. Sachi>>
    独りで作ったんだよ〜 褒めてくれてありがとう。嬉しいなぁ♥アメリカで日本の行事って難しいよねー

    ReplyDelete