Tuesday, August 02, 2011

奇怪な行動 Odd behavior

先週末はアカリがオッパイ嫌いの赤ちゃんに急変!! 精神的につかれた週末でした…
This past weekend was quite exhausting since Akari abruptly went on nursing strike…


恐怖症と言っても過言ではない程で、見るのも嫌と言わんばかりにおっぱいに顔が近づくだけで顔を真っ赤にして大泣きし、体を仰け反らして嫌がる。なにしてもだめなので、最終的にボトルであげてみるとゴクゴク飲みだすので、マズいというわけではないらしい。なにそれ?!乳頭混乱でもなさそうだけど、 寝ぼけている夜中以外はオッパイ完全拒否。

As if she is scared and/or hate breastfeeding, she screamed and cried furiously if I tried to feed her. She was arching her back and tried to get away from me the moment I held her. It was really bizarre!! No matter what I tired, she didn't want anything to do with breasts, but she took bottles. Therefore it wasn't the taste of milk she was reacting to… It couldn't have been nipple confusion since we haven't using bottles or pacifiers frequently.

解決案はみつからず、この状態が続いたらこの先どうしようと悩みまくりの私。かなり凹んでた… が、月曜日は週末の出来事がまるで嘘のように、今まで通りに飲むアカリ。

I frantically looked up for the possible reasons for her nursing strike, but nothing seemed to explain her odd behavior, and I had to feed her from the bottle for the entire weekend. It was really upsetting and frustrating since Akari behaving this way at 3 months didn't make much of sense. I was pretty sad and felt like she was rejecting me.

WHAT?!?!


かなり理解不可能。ホッとして涙でそうだっだ〜 おおげさかもしれないけれど私自身が拒絶された気分だったんだもん…(涙)ネットで見つけた唯一あり得そうな理由は、週末に実家に帰ったので車での長距離移動と環境の変化。いったい誰に似たのか、アカリはかなりの気分屋で繊細なタイプなの…?

However, despite my concerns and worries if the nursing strike will continue, everything went back to normal on Monday morning as if nothing happened over the weekend. It was hard to believe! Only possible reason is the fact we were at my parents' house and drive there was a little long. She might have reacted to her schedule and environmental changes with the strike?

----
Please vote for my blog by clicking the banners :)
ランキング参加中。よろしくね!

にほんブログ村 海外生活ブログへ
にほんブログ村 子育てブログへ

4 comments:

  1. Sachi8:52 AM

    ありゃりゃ、大変だったね〜。でもまぁ無事に元通りに戻ってよかった!
    でも、ほら哺乳瓶では飲んでくれたから、ある意味どこへ行くのもそれって楽なのかもよ。うちは飲んでくれんかったもんね。
    アメリカでは長距離移動に小さい頃から親も子も慣れる必要があるもんね。うちも3ヶ月、4ヶ月・・・その後も色々なことがありました。
    実家帰ったらみんな喜んでたでしょう〜!?

    ReplyDelete
  2. プラス思考に考えられる様、頑張らないといけないよね・・・ 哺乳瓶に慣れさせておいて、ホントよかったと思っている。不幸中の幸いだよ〜!

    子連れ移動は大変だよね…

    ReplyDelete
  3. へ~~そんなことがあるんだね・・・
    た、大変だったね・・・汗
    とりあえず元に戻ってよかった~!!
    そしてイラスト可愛いね☆

    ReplyDelete
  4. 私も超ビックリ!残念ながら時々ぶり返してるけどね・・・
    イラスト褒めていただき、ありがとう☆

    ReplyDelete