Wednesday, January 27, 2010

satisfied curiosity / ずっと気になっていた… 

初のスープカレー!流行っていた頃から気にはなっていたけど、今まで全く食べる機会に恵まれなかったのデス。が、一人でも入りやすそうなお店を地元で発見。折角の機会だから、行って来たセンター北の IRiE IRiE ☆ 実は、情けないことに、ファストフードならまだしも、今まで独りで普通のレストランで食事したのは数えられる程度。ちょっとドキドキもんでした。…実際、比較的コジンマリとした店内で話相手がいなく、目線のやり場に困ったけど 苦笑

問題のスープカレーはというと、おいしかったあ♥ インドのカレーのように、スパイスがしっかり効いた複雑な味で、とてもコクがありました。でもなぜか大根下ろしの味がしたのは、気のせいかなあ?今度、家でも是非挑戦したいけど、いっぱい野菜・果物、スパイスが必要そうなので、時間のある日じゃないと無理かも…

I finally had a chance to had "soup curry" at last. I guess technically it's "curry flavored soup", a dish that was pretty popular in Japan several years ago. I have been curious about this dish. Luckily I found a restaurant within the walking distance (30 min. walk) who serves "soup curry", IRiE IRiE. It was pretty spicy but the soup had such a complex flavor from different kinds of spices and veggies. I will definitely try to make this dish at home when I have time since it seems like a long process to make it from scratch.

日本は美味しいと連発気味の私ですが、ちゃんと調節は心がけていたり。今回のカレー屋さんは地下鉄で2つ目の駅なんだけど、しっかり徒歩で行った。コレでカロリー的に食べなかったことに…とは都合良くいかないのが悲しい現実。だけど、驚いたことに、ダイエット根性丸出しで長〜い駅の階段登っているのって、私ぐらい。なのに日本の皆さん細すぎ… ズルイ! 汗

Well from all eating I have been doing, I don't want to put some pounds. So I have been walking as much as possible. On the way to the restaurant, I passed two subway stations with really long stairs. To my surprise, I was only person who was going up the stairs, but everyone was using the escalator. I guess I'm the only person who is worried about diet?! Then again, how those ladies manage to stay so skinny without exercises? I know that they also eat at McDonald's!?

歩いた証拠 Evidences of my walking ↓↓↓



4 comments:

  1. スープカレー、美味しそう…。お腹減ってきちゃいました(笑)
    写真の雰囲気が全然違って良い感じ!これって同じカメラ??

    ReplyDelete
  2. 何をいいますか・・・日本の皆さんと同じくらい、いやそれよりスリムなよしかさん。

    スープカレーの素なんてのは売ってないの?
    日本なら何でもありそうな気がするんだけど・・・
    ほんといつも食事の写真、ほんとに美味しそうに撮るよね〜。楽しんでます。

    ReplyDelete
  3. Ritsukoさん
    いや実は、加工してます… コンデジしか今ないんで 苦笑

    ReplyDelete
  4. Sachiちゃん
    帰ったことの話〜☆ スープカレーの素は地元の韓国系スーパーにはなさそう 泣

    ReplyDelete