Thursday, January 21, 2010

two strawberries. two cultures.



なんかズルい。It's just not fair...



なぜ日本のイチゴはこんなに甘いのか?

なぜアメリカのイチゴはあそこまで甘くないのか?

これも文化の違いに帰するものなのかな?

つくづく思うのが、日本文化って重箱の隅をつつくというか、些細なことでも「完璧」を目指し、改善を重ねるのを苦としないところがあるなぁ。平和ボケの結果でもあり得なさそうな… 逆にアメリカは、他にする大きな問題があり過ぎて、些細なことまでには気が回らないんだろうなあ… と憶測。

それとも、単に日本人は食べるのが好きで、より美味しい物をと求めた結果なのか… 

他の土地のイチゴはどのくらい甘いのかな。世界で一番甘いイチゴの産地はどこなろう、と気になってしまった。

I wonder why these strawberries in Japan are so sweet, and why strawberries sold on other side of the world are never this sweet?

Is this due to the cultural differences? One culture is more focused on perfecting little things, but other culture is more focused on the basics and bigger issues. I think many things can be contributed to how people think differently due to the cultures.

Now I wonder how sweet strawberries in other countries are...
Who produces the world's sweetest strawberries?

2 comments:

  1. こんにちは。
    日本は…平和でヒマだから商品開発にも力を入れられるとか(笑)いや、真面目なんですよ、きっと。そう思いたい。

    ちなみに日本のイチゴって甘過ぎませんか?私は外国のイチゴの方が酸味があって好き〜。

    ReplyDelete
  2. Ritsukoさん>

    日本って文化的に凝り性だと思います・・・だから何でも美味しい♥ 私は日本のイチゴの方がいいかなあ。少なくともアメリカ、ハズレが多過ぎて、全然甘くないんです 泣

    ReplyDelete