Tuesday, February 19, 2013

またまたアメリカでお食い初め 100th day celebration #2

 あれよあれよ、と言う間に気がつけばチビ介も生後100日になりました。しかも、ちょうどバレンタインデー!チョコでもあげればよかったかな?チビ姉にもお食い初めをしたので、してあげないと可哀想なのでしました。しかし、最寄りのアジア系のスーパー、最近取り扱っている日本の食材が少なくなってきてて、食材全部揃わなかった・・・(涙)取りあえず、手に入ったものでどうにか済ませる事に。

準備したのは、レッドスナッパーの塩焼き、お赤飯、筑前煮、アサリのお吸い物、クレソンのお浸し、梅干しとたくあん。今回は、レッドスナッパーの頭の向きをちゃんと正しく左向きにしたよ!でも、他のお皿の置き場所はかなり適当で、後日母親からご飯茶碗は左、お椀は右と教わりました〜(汗)

追記:お茶碗とお椀は日本にいる友達からの出産祝い。やっぱり和食器はいいね。Mちゃん、ありがとう!

It's hard to believe that it's been already 100 days since Ken's arrival. Just like when Akari's 100th day birthday celebration, I cooked special food for him as well... However, the Asian grocery store I usually go to started to carry less Japanese food lately. So I wasn't able to get everything I wanted. Bummer! The menu is grilled red snapper, sweet rice with azuki beans (sekihan), clear broth with clams (osuimono), chicken and veggie (chikuzenni), boiled watercress (ohitashi), and pickled radish and plums (umeboshi).

This time I got the direction of fish head correct, but the placement of rice and both was opposite (top photo) according to my mother. Oops!

「なんだこりゃ?」とでも言いわんばかりの、チビ介。「ママ〜写真なんて撮ってないで、早く食べたいよ。」と言いたげなチビ姉。「せっかくの記念だから」と訳の分からない、日本行事に付き合ってくれた旦那に、感謝!この後、チビ姉、レッドスナッパーとレンコンにハマり、むしゃむしゃと沢山食べてました。オクラ、ブロッコリー、キュウリなど、妙な物が好きなのね…(もちろん大好物はスナックと炭水化物だけど)

Of course, Ken cannot eat any of these and pretty sure that he doesn't recognize them as food yet. He looked very puzzled in this photo, and his hungry sister seemed to be begging to eat... and thank to my hubby for going along with this tradition, just because I want to do it, even though it's not like Ken can eat them... ;)

2 comments:

  1. おめでとうございます♪
    素晴らしい、お食い初め、やってあげたんですねー!
    どれもこれも美味しそうなご馳走ですね。
    私は2人ともパスしましたー(笑)。

    3人の良い写真が撮れましたね!

    ReplyDelete
    Replies
    1. なほ二郎さん
      かなりヤケ入っていましたけどね。後で「なんで、僕だけ〜」なんて言われたら堪りません〜(苦笑)

      Delete