Monday, March 25, 2013

イースターのエッグハント Easter egg hunt


来月に二歳になるチビ姉。土曜日にイースターのエッグハント初体験してきました。去年の今頃はまだよちよち歩きで、エッグハントなんて無理だったの が懐かしい・・・楽しむかちょっと心配だったのだけれども、かなり楽しんでました。

On this past Saturday, Akari enjoyed her very first Easter egg hunt! The last year, she was just started to walk and didn't think she'd enjoy it. But my almost two year-old loved her basket and the colorful eggs (not much of what were inside). She wanted to bring the basket and eggs with her even today when we were running for errands... So silly!


嬉しかったのが、マイペースに卵を探すちび姉のために、係の人がすぐ見 える場所にわざわざ卵をおいてくれたんです。大きい子たちが殆ど見つけてしまった後だったので、最初は2個しかなかった卵も、そういった係の人の暖かい気遣いのおかげで、4つまで増えましたびっくりしたのが、このイベント無料なんです!エッグハント以外にも、子供が喜びそうな催しがいっぱいで、是非来年も参加したいですね。

It was very nice of people at the event to place eggs in obvious places just for her after most of eggs were taken by older kids. So at the end of it, she managed to find four eggs at the end of the day. What was crazy is that this event was totally free and there were lots of kids-oriented activities besides the egg hunt. Hoping to do this again next year with both kids!

Easter Eggstravaganza
http://eggstravaganzadc.com/

No comments:

Post a Comment