Wednesday, March 06, 2013

友達のベビーシャワー friend's baby shower

先週の土曜日にベビーシャワーなるものを友達の為に開きました。近所のピザ屋で開催。外は雪の散らつきそうな、冬空だったけれども、窓の大きい素敵な部屋でピザとケーキを囲んでワイワイ楽しい時間を過ごしてきました。

参加者は全員ママさんだったので、会話の内容が出産と育児をした女性は変わるなぁと思ってしまう様なものばかり。男性や独身の人が聞いたら、びっくりして椅子から落ちたに違いない・・・(瀑)もうすぐ出産の友達も喜んでくれたし、大勢で子供なしでゆっくりとおしゃべりはとても楽しかったし、ゆっくり写真が撮れ(写真熱絶好調)、もう言うことなし!私なしで頑張ってくれた旦那さんとチビ達に感謝です☆

I organized a baby shower for my friend who is expecting at the end of this month. The Saturday was gloomy and cold, but we all had great time and talked over awesome pizza and cakes in the nice cozy room with lots of natural lights through the huge windows. 

Everyone was mom, so naturally we talked about kid's related subjects that I couldn't have imaging talking casually over lunch before I became a mother... If there were guys or non-parents, they probably couldn't believe what we were talking about!! ha! It was great that I get take lots of pictures (as you see),  my friend enjoyed her baby shower, and we all seemed to have good time. I cannot thank enough for my husband for looking after the little ones while I was gone...

4 comments:

  1. 超かわいい!おむつケーキ、さすが!可愛すぎるね。

    ReplyDelete
  2. どの写真もyoshiさんの手にかかるとと~っても可愛い!!パーティーも成功したようで良かったですね♪年子ちゃん育児真っ只中なのにパーティーのオーガナイズしちゃったなんてすごいです。

    今月も毎日写真やってるんですねー。と~っても良い目の保養になります。頑張って続けてください♪

    ReplyDelete
    Replies
    1. なほ二郎さん+++
      パーティーは本当に出来る範囲の事しかせず、皿洗いと料理はレストランに任せる事にしました^^

      写真の面白いとこって、取り方によって普通よりも良く見えるとこですよ〜そんなんで、毎日課題によっては育児以外で頭を使わなくちゃいけないので刺激になってます(苦笑)

      Delete
  3. erinaちゃん+++
    実はおむつケーキは友達が作ってくれたの。私じゃないよ〜ん♪良く出来ているよね!

    ReplyDelete